środa, 26 sierpnia 2015

Zapiekanka po włosku

Hej kochani,
Dzisiaj chciałam się z Wami podzielić przepisem na szybką i banalnie prostą zapiekankę z mrożonymi warzywami. Wiem, wiem Ameryki nie odkryłam ale każdy z nas ma czasem taki dzień, kiedy nie chce spędzić całego przedpołudnia w kuchni...ja właśnie dziś miałam taki dzień (jestem po nocce i miałam mnóstwo spraw do załatwienia) a męża trzeba nakarmić:)  może więc kogoś zainspiruję
Co prawda jestem na diecie ale...raz nie zawsze:)

Do przygotowania zapiekanki potrzebujemy (składniki wystarczą na 4 porcje):
-200-300g schabu bez kości
-100g makaronu np. muszelki
-mieszankę warzyw mrożonych (ja miałam mieszankę włoską - W BIEDRONCE JEST TERAZ PROMOCJA 2,99 ZŁ)
-kawałek żółtego sera
- 1/2 śmietany 18%
- 2 łyżki mąki
- przyprawy

Do dzieła!
Mięsko kroimy w drobną kostkę


Ja posypałam przyprawą do gyrosa i odłożyłam na 2 godziny do lodówki, ale ten krok można pominąć
W tym czasie gotujemy wodę na makaron (lekko solimy + dodajemy kropelkę oliwy, żeby makaron się nie sklejał). Gotujemy al' dente

Podsmażamy mięso na oleju (ja używam Kujawskiego z czosnkiem- pychotka!)
Kiedy mięso podsmaży się na złocisty kolor ...

...dodajemy warzywa mrożone



W środku mieszanki znalazłam saszetkę z przyprawą, którą w całości wspypałam na patalnię.
Warzywa i mięso podsmażamy ok 10 min pod przykryciem.
W tym czasie możemy zetrzeć ser i odstawić na chwilkę do lodówki...
Mieszam połowę śmietany 18% z 2 łyżkami mąki i po 10 min smażenia wlewam powoli na patelnię, (jeżeli sos śmietanowy jest za gęsty dolewam wody/ bulionu). Chwilkę podsmażam....

Ok, makaron ugotowany, ser starty, mięso+warzywa podsmażone razem z sosem śmietanowym.
Bierzemy naczynie, w którym będziemy zapiekać i układamy warstwowo makaron-warzywa z patelni...
 ...posypujemy na wierzchu serem i wkładamy do piekarnika na ok 15-20 min w temp. 170-180^C
N zdjęciu pozostałości (mój mąż i ja byliśmy bardzo głodni:D)
Smacznego!


4 komentarze:

  1. Ja uwielbiam przeróżne zapiekanki!! Napewno wypróbuję twój przepis bo wygląda przesmacznie!!! Pozdrawiam kochana :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję naprawdę szybki obiadek;)

      Usuń
  2. Wcale to nie tak mało roboty ;P Choć brzmi interesująco i pysznie ;P
    Obserwuję ;)
    Serdecznie zapraszam ! ---> Mój Blog

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, to on daje mi motywację