czwartek, 3 września 2015

Tradycyjny rosół

Cześć robaczki:)
Dzisiaj ugotowałam rosołek (akurat mam w diecie), zupę którą z moim M. uwielbiamy i możemy jeść bez przerwy.
Może to dosyć banalne ale sama jeszcze niedawno jako początkująca gospodyni domowa szukałam przepisu "jak ugotować makaron" :D
No dobrze dziewczynki zakładamy fartuszki i zapraszam do kuchni:)

Składniki:
ćwiartka z kurczaka (może być np. porcja rosołowa)
włoszczyzna
cebula
przyprawy
1 kostka rosołowa (zdrowiej bez ale ja bardzo lubię)
makaron nitki

Przygotowujemy duży garnek, ja podzieliłam ćwiartkę kurczaka na dwie części, oczyściłam i zdjęłam skórę, Wrzucamy mięso do zimnej wody (ok 3/4 garnka) i gotujemy na dużym ogniu.
Po ok 15 min ściągamy łyżką fafołki i tłuszcz, który wypłynął.



Kiedy mięso się gotuje obieramy, myjemy i kroimy włoszczyznę.

Jak woda zacznie wrzeć wrzucamy warzywa (ja oprócz włoszczyzny dodaję w całości 1 średnią cebulę i 3 ząbki czosnku). I teraz bardzo ważna sprawa- kiedy wrzucimy warzywa zmniejszamy gaz do minimum. Dodajemy 3-4 liście laurowe, ziele angielskie, sól, pieprz, kostkę rosołową i gotujemy na maleńkim ogniu około godziny.


Gotujemy makaron, siekamy natkę pietruszki i voa'la :)
Smacznego;*



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, to on daje mi motywację